[Jurnal de dieta] Despre dieta Dukan

dieta

Nu sunt o persoana supraponderala dar mereu am considerat ca mai pot da jos cateva kilograme pentru a avea acea greutate ideala. Aveam perioade cand constientizam acest lucru, mancam sanatos si regulat iar acest lucru se vedea si in oglinda, urmate de perioade in care uitam ca acele kilograme se pot pune rapid la loc si nu mai tineam cont de nicio regula.

Prietenia mea cu dietele nu este una prea stransa si nici nu intentionez sa ne inprietenim prea tare de-acum incolo. In ultimii 4 ani am am tinut  vreo 2 diete care au dat rezultate, dupa care mi-am reluat vechile obiceiuri de alimentatie cam nesanatoase. In timp nu am pus la loc toate kilogramele date jos in la dieta dar am fost mai mereu predispusa fluctuatiilor de greutate. Si asta imi dadeam seama uitandu-ma in oglinda sau dupa masurile hainelor caci mult timp am evitat sa ma cantaresc, preferam sa evit sa infrunt realitatea :)

M-am hotarat sa tin dieta Dukan dupa ce m-am intalnit zilele trecute cu o prietena pe care nu o mai vazusem de aproximativ 2 luni, timp in care a slabit 20 de kilograme. A slabit atat de frumos si arata atat de bine incat nu imi mai puteam lua ochii de la ea si am decis ca e musai sa urmez si eu aceasta dieta. Mi-a povestit mai multe despre regimul pe care l-a tinut – dieta Dukan – si mi-am dat seama ca as putea rezolva definitiv problema fluctuatiilor mele de greutate. Nu a fost o decizie pripita si de moment caci cochetam tot mai mult cu ideea de a incerca dieta minune in urma numeroaselor povesti de succes de slabit pe care le auzisem de la cunostinte.

 

Iti voi spune cate ceva despre principiile dietei Dukan si cateva argumente care pe mine m-au convins sa urmez aceasta dieta.

Dieta creata de nutritionistul francez Pierre Dukan este un regim pe baza de proteine, sarac in calorii, care nu doar te ajuta sa pierzi kilogramele nedorite dar si impiedica punerea greutatii la loc pentru tot restul vietii.

Dieta Dukan este compusa din patru etape succesive: faza de atac, faza de croaziera, faza de consolidare si faza de definitivare.

Faza 1 sau Etapa de Atac presupune consumul exclusiv de proteine pure si provoaca un demaraj rapid printr-o pierdere rapida si semnificativa de greutate.

In aceasta etapa poti manca nelimitat urmatoarele: carne de vita usoara, vitel, iepure, pui si curcan (exceptie pielea), gaina (usoara in grasime), ficat de vita, pui sau curcan, orice tip de peste (exceptie cele din conserva din ulei), scoici si crustacee, oua (pana la 2 pe zi, oricat de mult albus, dar ai grija la galbenus daca ai un colesterol ridicat), produse lactate (grasime mai mica de 2%), indulcitori (exceptie cele bazate pe fructoza), otet, mustar, condimente, usturoi, ceapa (ca si condiment), suc de lamaie (doar ca si condiment, nu pentru baut).

Carnea o poti gati cum doresti, cu conditia sa nu folosesti deloc ulei, unt sau smantana. Durata fazei depinde de fiecare persoana in functie de nr de kilograme dorit, de la 1 la 10 zile si este musai sa bei 1,5 litri de lichide pe zi. In plus, vei consuma o lingura si jumatate de tarate de ovaz zilnic.

 

Faza 2 sau Etapa de Croaziera. In aceasta faza se alterneaza regimul proteic din prima etapa cu un regim de proteine si legume. Sunt acceptate toate legumele in afara de cele ce contin amidon (cartofi, orez, porumb, mazare, fasole, linte, naut). In continuare nu ai voie sa incluzi ulei, unt sau smantana si e musai sa bei 1,5 litri de lichide pe zi plus o lingura si jumatate de tarate de ovaz. Regimurile se pot alterna la 3 zile sau la 5 zile si aceasta etapa dureaza pana cand ai atins numarul de kilograme pe care ti l-ai propus.

 

Faza 3 sau Etapa de Consolidare este foarte importanta deoarece exista riscul ca organismul are sa puna foarte repede la loc kilogramele pierdute in etapele anterioare. Aceasta etapa dureaza fix 10 zile pentru fiecare kilogram pierdut in timpul dietei propriu-zisa. Se reintroduc in meniu, cu mare atentie si treptat, fructele, cerealele, legumele ce contin amidon (cartofi, orez, porumb, fasole) dar se exclud in continuare mezelurile si mancarurile prajite.

 

Faza 4 sau Etapa de definitivare, este practic o perioada de mentinere si stabilizare a greutatii, iar secretul nutritionistului francez este introducerea unei zi de regim proteic pe saptamana si anume joia, principiu care trebuie respectat toata viata pentru a fi sigur ca nu vei pune la loc kilogramele pierdute. Aceasta etapa permite consumul de fainoase sau dulciuri dar nu mai mult de o portie pe saptamana, iar prajelile trebuie consumate cu moderatie.

 

Aceasta este teoria, data viitoare iti voi povesti cum e cu practica :)

 

Iata ce anume m-a convins pe mine sa incerc aceasta dieta si sa fac un jurnal de dieta pe site:

  • Dieta Dukan tine cont de psihologia unui om la dieta

Citind cartea scrisa de Pierre Dukan – “Nu stiu sa slabesc” unde isi publica dieta ce-i poarta numele, am observat cat de preocupat este de psihologia omului care tine dieta: cum se simte, ce frustrari sau greutati intampina in timpul unei diete, ce obiceiuri alimentare are, care sunt momentele cand se simte cel mai vulnerabil si exista riscul de a ceda ispitelor si altele. Dieta Dukan este gandita tocmai pentru a  veni in intampinarea acestor blocaje prin diverse principii cum ar fi:  faza de atac care iti da un avant major in lupta cu kilogramele, “masa de sarbatoare” saptamanala din faza de consolidare care are rolul de a te recompensa pentru efortul sustinut sau stabilirea zilei de joi cu regim proteic pentru tot restul vietii, ca semn de control asupra greutatii si simbol al apararii contra kilogramelor pierdute.

 

  •  Rezultate IMEDIATE

Daca majoritatea dietelor incep cu o etapa de dezintoxicare sau au un inceput mai anevoios in care primele kilograme pierdute se lasa putin asteptate, faza de atac din cadrul dietei Dukan are rolul de a provoca o pierdere foarte rapida si masiva de kilogramele inca din primele zile, tocmai pentru a oferi un rezultat imediat, o satisfactie majora pentru care sa ai motivatia sa continui toate etapele regimului. Mai intai rezultatul si apoi munca :)

 

  • Cu cat mai multe reguli, cu atat mai bine

Unii considera ca dieta Dukan este permisiva: iti da una sau mai multe categorii de alimente pe care le poti manca fara interdictii de cantitate, combinatii sau ora. Eu zic ca sunt destul de multe reguli in primele doua etape ale dietei Dukan dar, din experienta, mi-am dat seama ca o dieta cu cat este mai permisiva cu atat sunt sanse mai mari sa cedezi micilor tentatii carora nu le percepi pe moment urmarile grave.

 

  • Nu exista efect de bumerang

O data ce ai dat jos kilogramele nedorite, Dukan are grija sa le spui “adio!”. Etapa de definitivare consta in 3 reguli pe care daca le respecti nu vei mai avea probleme cu greutatea: joia doar proteine, abandonearea liftului in favoarea urcatului pe scari si 3 linguri de ovaz pe zi.

 

  • Dieta Dukan incurajeaza sportul

Spre deosebire de alte diete unde nutritionistii incurajeaza mai intai eliminarea kilogramelor si apoi efortul fizic, unul din cele mai importante avantaje ale dietei Dukan este ca recomanda inca din prima zi sa faci miscare zilnic. Minimul este de 20 de minute de mers pe jos dar in cartea lui recomanda si cateva tipuri de exercitii pe care le poti face acasa fara probleme.

 

Sunt si cateva parti mai putin placute ale acestei diete:

Asa cum ai observat, dieta se bazeaza foarte mult pe proteine pe care le gasesti in mare parte in carne. Asta inseamna ca dieta Dukan nu este o optiune pentru vegetarieni.

De asemenea, nu este foarte confortabil sa urmezi aceasta dieta vara, atunci cand multi dintre noi nu rezista pe caldura fara fructe sau legume.

 

Acestea fiind spuse, eu mi-am cumparat cantar, mi-am umplut frigiderul cu alimente permise si m-am inarmat cu multa rabdare.Incep faza de atac asupra kilogramelor nedorite si te voi tine la curent in jurnalul meu de dieta.

Am mari emotii si sunt entuziasmata in acelasi timp :)

Sunt curioasa daca e cineva pe aici care a avut tangente cu aceasta dieta. Daca da, as vrea sa-mi spui daca ai avut rezultate sau daca ai auzit si tu de persoane care au slabit cu succes in urma acestui regim.

 
 
 

You can leave a response, or trackback from your own site.

2 Responses to “[Jurnal de dieta] Despre dieta Dukan”

  1. [...] Despre motivele pentru care m-am apucat de dieta Dukan si principiile care stau la baza acestui regim am scris AICI [...]

  2. [...] *In prima parte iti povesteam despre motivele care m-au determinat sa urmez o dieta, de ce am ales in mod special dieta Dukan si prezentarea principiilor acestui regim de slabit: http://gateste-zambeste-iubeste.ro/jurnal-de-dieta-despre-dieta-dukan/ [...]

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: Free WP Themes. | Thanks to Best Free WordPress Themes, Find WordPress Themes Free and Free WP Themes